piątek, 31 stycznia 2014

ARABOWIE - HISTORIA KSIĄŻKI .

Dodaj napis
 "Arabowie " książka Janusza  Daneckiego ukazała się w wydawnictwie PIW w 2001 roku .
Historia ,  kultura , nauka w świecie arabskim .
Obyczaje , filozofia , sztuka, poezja  i zasięg oddziaływania języka arabskiego .
Kupiłem te książkę tuz po zamachu z 11 września  , chcąc poznać   kulturę  języka (coraz powszechniejszego w Europie) za nim  wybuchnie wojna.Wiedziałem coś o historii krucjat, w religii intrygowała mnie ilustracyjna rola języka i zakaz rysowania postaci (Koran).Popalając sziszę z kolegom,dałem się namówić na pożyczenie książki  za nim ją przeczytałem.Wybuchła wojna w Iraku ,potem następna w Afganistanie,a ja wciąż nie znałem treści i czułem ze to dość powszechne.Polscy żołnierze pojechało na wojnę jedną a potem na kolejną ,profesor Danecki był coraz częściej zapraszany do mediów by opowiadać o historii wojen z arabami  , a kultura i język stawały się coraz bardziej tajemniczy i obcy .Egipt ,Syria ,Libia ,wojny wybuchały w kolejnych państwach ,a ja  nie pożyczyłem ani nie odzyskałem własnego egzemplarza .Znajomość kultury arabskiej staje się coraz bardziej  istotna by rozumieć dzisiejszy świat .
Odzyskałem swój egzemplarz "Arabów"i patrze na znaki tego dawnego języka.
Słowa rysowane znakami są dalej tajemnicze ale wiem że to tez moja historia, tak jak ta z dzieciństwa o Sindbadzie żeglarzu z Bagdadu .Ruszam jak Marco Polo w świat realnych zdarzeń by znalezść dobre zakończenie tej historii .Książka znów może złamać szyfr niezrozumienia.

Sezamie otwórz się!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz