czwartek, 13 sierpnia 2015

Wolność Pokój przeciwko broni nuklarnej jest !




 Ruch Wolnosc i Pokój ma trzydziesci lat
Na papierze z gazet Wiedza i Życie  z  numerów marca 3/2007 i z lipca7/2015
z artykułami obroni nuklarnej połozyłem papierowa kartę wydaną przez Poczte Polską z okazji
 25- lecia Ruchu Wolnsc i Pokój
na Placu Zwycienstwa w Szczecine stanął pomnik Powielacza symbol druku ulotek
 pacyfistycznych kolportowanych w latach cenzury i przymusowej służby wojskowej(na focie obok)
W szkole sredniej poznałem ludzi zwiazanych z ruchem  i sam korzystałem z tych druków
które tez kolportowłem.
nast.apil kres Zimnej Wojny.
W 1998 nie złożyłem na czas kolejnego pisma z prosba odroczeniem słuzby i 2003 zostałem aresztowany.
po wysciu na wolnosc zainteresowałem się historią ochrony ludnosci cywilnej w realiach wojny
pracowałem w księgarni a pózniej(2007) w schronie pod dworcem Szczecinie zgłebiajac dzieje ochrony przed róznymi rodzajami broni.
W tych czasach panstwo polskie zangazowalo sie w wojny w Iraku i Afganistanie pierwszy raz od II Wojny Światowej moi rówiesnicy pojechali na wojnę zabjać i umierać.
obserwuje rozwój technologi wojennych i wiem ze w imie bezpieczeństa wydaje się miliardy dolarów na nowe rodzaje broni.
zis cenzura dotyczy skutków jej działania
Internet przeraża skutkami dziłań  wojennych w Syrii i na Ukrainie
W rocznicę zrzucenia pierwszej bomby atomowej ,
zdaję sobie sprawę z bezbronnośc człowieka wobec tej broni i ztego ze rozpowszechnia sie nadal ,
a do jej posiadania aspiruja coraz to nowe państwa  choćby Argentyna i Brazylia


Ruch Wolnść i Pokój musi trwać!
Jedzenie zamiast bomb!



1 komentarz: