piątek, 24 lipca 2015

Czytanie przygoda " Książę i żebrak". Pierwsze polskie ksiażki Szczecina.



 Miasto  w którym się  czuję
raz jak książę innym rzem jak ...




 Czym jest dlamnie historia  i jak to sie stało że ta nauka  tak mnie pochłonęła
Najstarsza książka po polsku z rodzinnej bibloteki
Wydana przez Instytut Wydawniczyw Łodzi w 1947
Otrzymał ją od mojej babci na dziesiąte urodziny mój tata stało sie to w wędrówce z Lwowa przez Wrocław do Szczecina w którym od 1945 pracował dziadek...
Książke czytała mi babcia , a potem wracałem do jej początkuucząc sie z niej czytać.
 Czytając i ucząc sie od Marka Twaina
jak snuć opowiść.



Historia i początek opwieści "Książę i żebrak" jest do dziś zaklęciem otwierajacym świet przeszłości
Przeszłosci czytania i początku rodzinnej bibloteki odtwarzanej po wojnie i repatryjacj w nowym miescie naszegożycia w Szczecinie.
Mark Twain podróżnik i pisarz nzywał się Samuel Langhorne Clemens urodził się w 1835.
Jako trzynastolatek pracuje w drukarni, potem zostanie pilotem parowca rzecznego na Missisipi
po wybuchu wojny secesyjnej wyruszy na "Dziki Zachód"...
Pisac i publikowac bedzie pod pseudonimem mark  twain co jes zawołaniem pilotów parowce  znaczącym  tyle co "miara dwa" wartość mierzenia głębokosci bezpiecznej dla statku (dwa sążnie).
Na Polskim Dzikim Zachodzie przygody Księcia i żebraka w portowym tak jak Londyn (miejsce  akcji ksiażk) porcie Szczecinie, gdzie bieda i bogactwo łączył tylko humor i chęć życia w pokoju
była nauką dla nowego pokolenia jak prztrwać trudny czas i wskazówką ze fortuna kołem się toczy...












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz