wtorek, 21 stycznia 2014

HISTORIA ... SKAZANI NA WYOBRAZNIĘ .

Rekonstruując własne doświadczenie z historią wspominam lekturę książek zakazanych
Historia oka Georgesa Batailla a dokładnie opowiadanie Madam Edwarda czytłem ukradkiem w 1987
Interesowałem się  historią ale to był czas cenzury.Książkę Batailli napisał 1942 czyli w czasie okupacji Francji.Samotność bohatera i namiętność  bohaterki w obliczu królującej  w wojny i śmierci .
Czułem że nie wszystko rozumiem ,ale wiedziałem że to ważna lektura.Dziś rozmawiając o filmie Nimfomanka von Tiera pomyślałem jak bardzo wojny z XX wieku zmieniły obyczaje naszych dziadków, żyjemy w Europie w pokoju ale coraz częściej samotnie wyizolowani w wirtualnym świecie,szukamy coraz to nowych podniet ,wciąż próbując uciec śmierci i użyć rozkoszy.Zrozumieć historię własnej wyobrazni pozwala powracanie do tekstów pierwszych często przekornych a na pewno stających się częścią naszej własnej historii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz