sobota, 17 maja 2014

OBRAZ MUZEUM WSPOMNIEŃ



Obraz gotyckiego ratusza w Toruniu towarzyszy mi od dziecka
Do Szczecina przyjechał z moimi babcią i dziadkiem ze Lwowa
Wygrał ten obraz pradziadek , który śpiewał w chórze
Chór zaśpiewał w Toruniu i jako nagrodę otrzymał obraz .
Namalowany 1933 impresjonistycznej manierze wisi w mieszkaniu mojej matki.
Mama studiowała na wydziale prawa  Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu /
Po studiach przyjechała do Szczecina i trafiła na praktykę do mojego dziadka i tak poznała ojca.
W domu dziadków zobaczyła obraz z Toruńskim ratuszem z wieżą , zegarem ...
Kiedy pierwszy raz jechałem samochodem do rodziców mamy , zobaczyłem Toruń i ratusz
Miasto historyczne i fantastyczne ,
Antykwariaty zabytki ich konserwacja ,
Kolory i barwy cegły  ,sztuka malarstwa ,
Pierwsza połowa lat 80 XX wieku to dla mnie odkrywanie smaku sztuki i historii miasta T.
Obraz ratusza i rzeczywisty wygład tej budowli jest dla mnie wspomnieniem narodzin pasji

Rok temu poznałem na spotkaniu w Muzeum Narodowym Iwonę Chmielewską ilustratorkę z Torunia
Jej wspaniałe konceptualne ilustracje a także teksty urzekają  mnie i ludzi na całym świecie
Francja  a przede wszystkim z Korea Południowa to kraje gdzie wydawane są książki jej autorstwa
Oczywiście doceniono Jej prace w kraju .
I oto prezentuję książkę Iwony Chmielewskiej o  magicznym toruńskim ratuszu .
 Obraz zegara na wieży liczy nasz  czas


" Cztery strony czasu" Wydawnictwo Media Rodzina Poznań 2013.





Zegar towarzyszy mieszkańcom Torunia ponad 500 lat
Widać go zawsze w oknach  kolejnych mieszkańców miasta.


W Noc Muzeów spotykając przedmioty  z czasów naszych przodków
Życzę każdemu przebudzenia wspomnień i podróży poza czas do kraju wyobraźni


Ilustracje Iwona Chmielewska
Foto- komórka obrazu olejnego z ratuszem toruńskim wykonałem w domu mojej Matki
To wszystko to moje muzeum wspomnień


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz