środa, 16 października 2013

Miasto w mieście

W 1998 nie stawiłem się na komisji poborowej do wojska przy ulicy Kopernika. W 2013 w październiku policja mnie zatrzymuje a następnie aresztuje, akcja ma początek w moim ówczesnym miejscu zamieszkania przy ulicy Narutowicza. Spędziłem dwa tygodnie w areszcie na Kaszubskiej. W tym czasie oprócz licznych przygód, najważniejsza była dla mnie czytana w spokoju lektura.

Pierwsza książka, którą przeczytałem w więzieniu to NIEWIDZIALNE MIASTA autorstwa Italo Calvino. Właśnie ukazało się III wydanie tej książki. Wariacje na temat możliwych miast i pamięci, i pragnień, i znaków.
Miasta ukryte, miasta i oczy
Miast w mieście.

Czytałem tę książkę w zamknięciu, choć nie dalej niż kilkaset metrów od domu - od nieszczęsnej komendy. W tym samym mieście lecz innego rodzaju.

Polecam nie tylko mieszczuchom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz